En titt pa Su Casa..



David och jag pa Oak for ett par veckor sedan.

Min kompis David ringde idag och ville att jag skulle komma och ta en titt pa hans nya club, Su Casa. Den oppnar officiellt om 3 veckor och ar belagen pa 8th street and 6 ave, grym location!! David ager en del klubbar i stan och driver en restaurang med catering och ar delagare i ett skivbolag och jobbar med att satta ihop konserter. Ganska upptagen med andra ord, blir sa inspirerad! Han kom precis hem efter en manad i Europa da han turnerade med ett band och besokte alla stora konserter i hela Europa. Han forsokte fa med mig som sin intern da han vet hur mycket jag brinner for evenemangsplanering och musik, MEN mitt jakla visa satte stopp for det hela. Hursom, nya stallet kommer bli SJUKT bra, lagom stort och loungigt, sydeuropeisk inredning, restaurang pa nedervaningen sa gaster aven kan bestalla upp mat till borden, grym belysning och det kommer bli en riktigt bra bar. 60 sorters tequila, bara det ar ju ball. Och pga ekonomin just nu ska dom ha billigare bord och resonabla priser pa drinkar, mycket under 10 dollar, helt ratt! Jag blir precis som David, sa acklad ibland.. Ett bord pa Avenue med en vodka och en champagne kostar................ 3500 dollar.......for ETT JAVLA BORD?!!! Pa Oak kostar det lite mindre men anda en braaaaa bit over 2000 dollar. Till saken hor att nar vi gar ut brukar vi ga till Ave forst och sen till Oak, alltsa lagger en del ut 5500 dollar bara pa bord och dricka EN KVALL. Och manga av mina kompisar gar ut 3 ggr i veckan i city, sen Hamptons pa helgerna dar det kostar minst lika mycket om inte mer ibland. Helt sjukt. Det ar lagkonjunktur och visst man maste spendera for att fa ekonomin balanserad igen... MEN tank om tex min kompis Larry skippade ga ut 1 ggn i veckan, eller sag 1 ggn varannan vecka. Och gav mig den summan han "sparar" pa att inte ga ut 2 ggr i manaden... Da skulle jag ha 11000 dollar i manaden... Ha det hade varit nagot det! NYU here I come, no problems. Jimmy Choos hej hej. Rolex, ja tack. Lagenhet i Soho, ja men visst. Kopa vespa, klart! Ata nyttig mat ute varje dag och ha PT, hej nya kroppen med sexpack. Wow, hur kom jag in pa detta?! Hah, i alla fall, billigare kommer det vara pa Su Casa. Hah...

Idag var jag och sprang i en timma, tror jag sprang en bra bit over en mil. Slutade med att springa 50 meter trappor. Sa himla skont. Imorgon ska jag ta en morgonrunda da jag ar upptagen hela dagen och jobbar hela kvallen. Isvari och Jim ska pa konsert. Det ska ga och se ingen mindre an TOM JONES. Ha, sa jag skrattade sa jag nastan lag ner nar dom berattade vem dom skulle ga och se. =)
Nu ska jag sova vanner. God natt sov gott.
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0