Wild night out.





Igår var jag trött. Jättetrött. För trött. Och hemma med sjukt barn. En inte helt perfekt kombination. Men jag överlevde dagen och när jag slutade tog jag en välförtjänt nap. Eller ja, nap och nap. En 3 timmars sovstund för att vara exakt. När jag vaknade vid 8 snåret var jag allt annat än pigg. Kände mig som ett skadat djur med siktet inställt på mat, inte alls pigg för party.  Men jag ryckte upp mig, ramlade ur sängen och tog en iskall dusch. Skönt.
Åkte till Telma och gick till vår pizzeria. Bästa pizzan i stan, som jag nämt tidigare. Tåls att nämnas igen, nästan lika god som la Pizza i Barcelona. Killarna på pizzerian känner oss nu och frågar inte ens vad vi vill ha, bara slänger fram en slice och tar betalt för en cola. Bästa sättet att starta (och avsluta) en utekväll enligt mig och Telma.
Sen bar det iväg till Dressing Room, en bar/boutique/vintageaffär/allmänt vardagsrumshäng till goda toner av..... MIN SYSSLING! Jonathan djar där och det var så kul att träffa alla hans kompisar. Jag blev mer eller mindre påhoppad av samtliga besökare. "Oh, are you Sofie?? Jonny´s cousin? Wow, I´ve heard soooo much about you!" Kul. Träffade även Troy, en kändisfrisör från L.A som ska fixa mitt hår nästa vecka. Han ska göra en behandling så mitt hår blir tjockare och starkare så det kan växa långt och göra en lång klippning som han kallade det. Sedan ska han styla och göra något kul med min lugg, eller ja, vad han nu klipper det till. Tufft. Min personliga hårstylist. Troy, Brad Pitt´s ass som han själv kallar sig. Urskön. Plus att han bor två gator från mig, så det blir nog en del luncher med L.A skvaller framöver.

Efter Dressing Room åkte vi vidare till Pink Elephant som hade 4 års jubileum. Zoe´s kompis Erica hade bord så vi stack dit. Det var helt packat. En av vakterna uppmärksammade oss dock direkt, mycket tack vara min nya fina pin.
I love Johnny.
Jonathan fick mig att köpa den i hans ära på vintageavdelningen på Dressing room. Tack syssling, du fick i princip in oss. I ingången kom en man fram och hjäpte oss till bordet och var supertrevlig. Han stack sitt kort i handen på mig och sa:
"Om du får några problem ikväll eller någon gång, hör av dig. Och du är alltid välkommen hit". Senare såg jag på kortet, han var visst en av ägarna. Kan ju alltid vara bra.

Ikväll jobbar jag sent. Till midnatt, Zoe kommer dock hit runt elva, sen ska vi vidare ut. Är ledig imorgon bitti så om igår var wild night out... NYC, here we come. Again.


Kommentarer
Postat av: Storebror

Kick Ass! Nu har du en bögfrisörkompis, precis som i SATC!!!



Sjukt avis på allt roligt du får göra, visste inte ens att vi hade en syssling Jonatan förän mamma berättade förresten :P Hälsa från mig, haha.



Jag får skaffa jobb så snart jag kan så jag kan komma o festa med dej! Här hemma e allt soft, Carro flyttar hit efter nyår, så det känns jättebra, ex-jobbet kommer nog bli klart och alla andra kurser verkar bli avklarade med =)



Kramar från Storebror!

2008-11-22 @ 18:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0